קידום אתרים

מה זה אומר – ‘מקדם אתרים עם התחייבות לתוצאות’?

קידום אתרים

אומרים שבכל תחום ישנם אנשי מקצוע שהם ‘חאפרים’ – אנשים לא רציניים, שמעניקים ללקוח שירות שנע על הסקאלה שבין כמעט טוב לבין גרוע ומחפיר. כאלו יש, כמובן, גם בעולם קידום האתרים, שסובל מהצפה בלתי רגילה של נותני שירותים, חלקם ברמה נמוכה מאוד. חלק מאלו עושים מעשה שמבחינת מקדמים מקצועיים רבים הוא אסור בתכלית האיסור: הם מתחייבים לתוצאות. מדוע מדובר בעניין בעייתי, ומה זה בעצם אומר?

להתחייב על משהו שלא תלוי (רק) בך

עולם קידום האתרים מתבסס על דבר אחד עיקרי: קידום במנועי החיפוש. במילים אחרות, כאשר מקדם אתרים מדבר איתכם על קידום, הוא מתכוון ל’טיפוס’ מעלה בסולם תוצאות החיפוש של ביטוי מסוים במנוע חיפוש כזה או אחר (לרוב גוגל, שהוא המנוע הפופולארי ביותר ברשת היום).

העובדה הזו מפשטת דברים רבים הנוגעים לעולם קידום האתרים ומבהירה דבר אחד חשוב: כל פעולה וכל עבודה שעושה אדם בתחום קידום האתרים, תלויה למעשה במנועי החיפוש. כלומר כל פעולות הקידום נעשות בהתאם לדרישות מנועי החיפוש, לדרך פעולתם, לאלגוריתם שלהם (הדרך שבה הם מציגים את תוצאות החיפוש) ועוד.

המסקנה מכך ברורה: מקדם אתרים, מוכשר ככל שיהיה, לא יכול להבטיח שיוכל לעשות משהו בצורה מדויקת וספציפית. כן, הוא יכול להצהיר שהוא בעל ניסיון רב בעבודות קידום; כן, הוא יכול לומר שהוא מכיר אינספור שיטות שברוב המקרים מביאות לעלייה ולטיפוס במעלה סולם התוצאות; כן, הוא מסוגל אפילו להבין את דרך העבודה של מנועי החיפוש השונים, וכך ‘לפצח’ במידה מסוימת את השיטה. אבל לא – הוא לא יכול להבטיח לכם תוצאות.

למה, בעצם, הוא לא יכול לעשות זאת? משום שה’תוצאות’, אותם דירוגים גבוהים (מיקומים בשפה המקצועית), תלויות בגורמים רבים:

  • פעולות הקידום שמתבצעות באתר
  • התנועה אל האתר שלכם
  • מידת המעורבות של הגולשים באתר
  • יחס ההמרה באתר שלכם
  • המקורות שמהם מגיעים הגולשים
  • האלגוריתמים של מנועי החיפוש והעדכונים שלהם
  • פעולות נוספות מצד מנועי החיפוש (השעיית אתר, לדוגמה)
  • התחרות בתחום שלכם
  • חוזק מילות המפתח.

הגורמים הללו, ועוד רבים אחרים, הם שקובעים היכן ידורג האתר שלכם בסולם התוצאות, ולכן למקדם עצמו אין למעשה דרך למעשה להבטיח לכם דבר. הוא יכול לנסות בכל כוחו, אך להתחייב הוא ממש לא יכול. למידע נוסף על קידום בגוגל.

מתי אהיה ראשון בגוגל

מדוע העובדה הזו חשובה כל כך?

זו, למעשה, שאלת מיליון הדולר: הסכמנו שמקדם אתרים לא יכול להבטיח מיקום ספציפי בתוצאות החיפוש, אך מדוע חשוב כל כך לדעת את זה? איך זה משפיע עליכם בתור לקוחות פוטנציאליים של אותו מקדם?

ובכן, התשובה לכך ברורה: מקדם אתרים שמתחייב על תוצאות ועל מיקומים, הוא לא מקדם אתרים רציני. הוא מקדם אתרים שמבטיח לכם דברים שלא בהכרח יוכל לקיים – ואין איש מקצוע כזה שתסכימו להכניס לבית (או במקרה הזה – לעסק) שלכם.

מקדם אתרים אחראי ומקצועי יגיד לכם מראש: “אני יכול לעשות הכול כדי להביא אתכם למעלה, אני מעריך ומאמין – בהתאם לנתונים שיש לפניי – שאוכל לשפר את המיקומים שלכם במנועי החיפוש, אך אין לי כל דרך להתחייב על המיקום הספציפי שאליו תגיעו לאחר תקופה מסוימת של עבודות קידום”.

כאשר חושבים על זה, מקדמי אתרים לא לבד בסוגיה הזו: הרי גם עורכי דין, רופאים ועוד מקצועות חופשיים – לא יכולים להתחייב על תוצאות, ובכל זאת משלמים להם. משלמים להם על עבודה, על ידע, על נסיון – כל אלו דברים שעולים כסף. כנ”ל אצל מקדמי אתרים. מומלץ להשקיע עוד קצת זמן בללמוד ממה מורכב מחיר קידום אתרים.

אם בכל זאת נתקלתם במקדם אתרים שמתחייב לתוצאות ספציפיות ומדויקות, תוכלו לנצל זאת לטובתכם בצורה מעניינת: חתמו איתו על הסכם שבו הוא מפרט במדויק את התחייבותו – לאיזה מקום הוא מתחייב להביא אתכם במנועי החיפוש, באילו מילות חיפוש ובתוך כמה זמן. לאחר מכן – הציבו תנאי: רק אם הוא עומד בהתחייבות, אתם משלמים לו. במצב כזה, תצאו עם כמה שפחות נזקים, ואם הוא אינו מסכים – כנראה שמדובר באיש מקצוע מפוקפק.