קידום אתרים

ממה מורכב מחיר קידום אתרים?

מחיר קידום אתרים

כשאדם מגיע לרכוש מוצר כלשהו, הוא רוצה לדעת בדיוק מה הוא מקבל. טבעי. שילמתם מחיר מסויים עבור כרטיסים לסרט? אתם יודעים שתראו סרט. שילמתם עבור חולצה? אתם יודעים שתהיה לכם חולצה. אף אחד מאיתנו לא אוהב לשלם מחיר מבלי לקבל תועלת.

הדבר נכון גם להתנהגות של עסקים בעידן הדיגיטלי. הם משלמים מחיר מסויים על בניית אתר, ויודעים שהם יקבלו בתמורה אתר לפי הצרכים והדרישות שלהם. אך יש לא מעט אפיקים שניתן לפנות אליהם ברשת, בהם הלקוח משלם מחיר כשהתועלת כלל לא מובטחת לו.

הדבר נכון לקידום ממומן בפייסבוק או גוגל (הלקוח יודע שהוא משלם על פרסום אך לא יכול לדעת כמה לידים הוא יקבל) ובהחלט נכון גם לקידום האורגני- תחום שבו העמימות גדולה אף יותר. אז נכון שמצד אחד לא תוכלו לקבל הבטחה שמחר האתר שלכם יהיה מקום ראשון, אבל לפחות תדעו על מה התקציב שלכם הולך ועל מה בעצם אתם משלמים למקדם.

לכן, אם אתם רגע לפני בחירה במקדם אתרים ועומדים להפרד מסכום קבוע כל חודש, כדאי שתבינו בדיוק כיצד מתמחרים קידום אורגני ומה זה כולל.

מה בכלל עושים בקידום אורגני?

בקידום אורגני מטרתו של המקדם היא להביא את אתר הלקוח למיקומים הראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל, במילות המפתח הרלוונטיות עבור העסק. לצורך העניין, אם העסק מתעסק בטיסות לחו”ל, הרי שהוא רוצה שכאשר אדם יחפש את הביטוי “טיסות לחו”ל”, האתר שלו יופיע למול עיניו של הגולש במקומות הראשונים.

אז איך להופיע ראשון בגוגל? למקדם עצמו יש שלל טכניקות ועבודה שהוא יאלץ לעשות על מנת להשיג את התוצאה הרצויה. חלק מאותן שיטות יתבטאו בזמן העבודה שלו עצמו, וחלק מהם יתבטאו בהוצאות שהוא יצטרך לשלם. לדוגמא: תכנים איכותיים לאתר.

אתר לא יוכל להתקדם לולא יהיה בו תוכן איכותי המכיל את מילות המפתח הרלוונטיות. מקדם האתרים לא בהכרח יהיה אדם של מילים ולכן את עבודת יצירת התוכן הוא יצטרך להוציא לכותבים מוכשרים עמם הוא עובד. מהתקציב שאתם משלמים לו, הוא ישלם לכותב. הדבר נכון גם לנושא של קישורים מאתרים אחרים לצורך העניין. המקדם יצטרך ליצור קשר עם אתרים טובים וסמכותיים ויבקש מהם שיוציאו מהאתר שלהם קישורים לאתר של העסק על מנת לבנות לו תדמית סמכותיות בעיני גוגל. מכירים מישהו שנותן מתנות חינם? גם פעולה זו תתבטא בהוצאה כספית מצד המקדם. כלומר כשאתם משלמים תשלום חודשי למקדם אתרים, קחו בחשבון כי הוא לא מכניס את כל הסכום לכיס שלו, אלא ישנן הוצאות נוספות שהוא צריך לשאת בהם. הוצאות שנלקחות מהתקציב הכולל.

פרמטרים נוספים לקביעת המחיר

אלמנטים נוספים שנלקחים בחשבון ויוצרים תמחור לעבודת קידום מעבר לזמן, יצירת תוכן ובניית קישורים, קשורים בניסיון וברזומה של המקדם. מקדם ותיק, שיש מאחוריו שלל הצלחות, בעל ניסיון רב בתחום, באופן טבעי יעלה לכם יותר, מפני שאתם לוקחים לעבודה מישהו מוכח וטוב (כמו בכל תחום). מקדם צעיר יותר, שנמצא בתחילת דרכו בתחום, יעלה לכם סביר להניח פחות, אך לא זה לא יהיה מופרך להגיד שאיתו התוצאות הטובות יגיעו לאחר זמן יותר ארוך מפאת חוסר נסיונו.

בנוסף, גם התחרותיות בתחום מהווה שיקול בקביעת הסכום החודשי. אם מדובר בתחום תחרותי שיצריך מהמקדם יותר שעות עבודה ויבוא לידי ביטוי גם ביותר הוצאות מצידו, מחיר הקידום יהיה בהתאם.

השורה התחתונה

לא מעט לקוחות משלמים סכום קבוע כל חודש ולא באמת יודעים מה הם מקבלים. עכשיו, כשיש לכם קצת יותר הבנה אודות קידום בגוגל וברור לכם שמקדם טוב לא לוקח את כל הסכום אליו לכיס אלא מפרק את התקציב שהקצתם לו, תוכלו לדרוש ולהבין גם מה בדיוק הוא עשה. בדו”ח החודשי שהוא שולח לכם מדי חודש, זה לגיטימי לשאול ולהבין, כמה מאמרים חדשים התווספו לאתר, כמה קישורים ומה בעצם העבודה שנעשתה.