קידום אתרים

קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים

בדיוק כמו מסעדות היוקרה, מלונות הפאר או יציע הכסף במשחקי הכדורסל של מכבי תל אביב, כך גם בעולם הפרסום – הכוח נמצא בידיים של הגדולים, החזקים ובעיקר העשירים בלבד. שהרי עלותה של דקת פרסום בערוצים המסחריים או מודעת אינץבעיתונות היומית או אפילו שלט חוצות בכביש המהיר, שוות ערך לתקציב השנתי של מאות עסקים קטנים. בדיוק אל המקום הזה נכנס תחום הפרסום באינטרנט עם דגש מיוחד על כל נושא קידום האתרים. מה זה בכלל? איך בזירה הזו הגודל כמעט ולא קובע? וכיצד תוכלו גם אתם להפוך לכוכבים הבאים של מנועי החיפוש? כל התשובות בשורות הקרובות.

כאשר מדברים על תחום קידום האתרים, מתכוונים לשלל פעולות המתבצעות במטרה לקדם את העסק שלכם במעלה חיפוש התוצאות במנועי החיפוש השונים, ובראשם גוגל. במילים אחרות, מה צריך לעשות כדי שהאתר / העסק שלכם יופיע בעמוד הראשון של גוגל ושות‘, ורצוי כמה שיותר גבוהבעמוד הראשון? ובכן, פשוט זה לא. צריך להכיר את התחום הנרחב הזה על בוריו, לרבות מכלול הפעולות הנדרשות להשגת יעדי הקידום. במילים אחרות – אלא אם סיימתם בהצלחה קורס מקצועי לקידום אתרים, אל תעשו זאת בכוחות עצמכם.

קידום אתרים לעסקים קטנים – עצות מועילות בדרך להצלחה

אז מה עושים אותם בעלי עסקים שמצליחים להביא את האתרים שלהם לפסגת מנועי החיפוש? ובכן, הדרך אל האושר רצופה בהקפדה על מספר כללי יסוד. משם? השמיים הם הגבול. לפני הכל, נדגיש בשנית: אם אין באמתחתכם הידע המקצועי הנדרש לקידום אתרים מקצועי, אל תתפתו לעשות זאת לבד. אין כל ספק – ההישגים שלכם יהיו חלקיים ודלים בהרבה מאשר אם תיעזרו בשירות מקצועי. נכון, זה עולה, אבל ייעוץ חכם יכניס לכם פי כמה על כל שקל שתוציאו. שנית, חשוב להבין שמדובר בתהליך מתמשך. ריצת מרתון ולא ספרינט למרחק קצר. אל תבחנו את תוצאות הפעולות שלכם בטווחי זמן של שעות או ימים. תנו לשינויים להבשיל והעניקו להם מרחב זמן למקסום השפעתם.

זהו, עכשיו אפשר לצאת לדרך, וגולת הכותרת של קידום האתרים – מילות המפתח, היא נקודת המוצא שלכם בדרך לצמרת. מדובר במילים אותן יקליקו המחפשים ואשר בהם אתם מעוניינים להופיע כמה שיותר גבוה. לדוגמה: אם ברשותכם משרד רואי חשבון בכפר סבא, מילות החיפוש עשויות להיות רואה חשבון באזור השרון“, “רוח מנוסה במרכזוכדומה. כדי לצודאת מילות המפתח הנכונות, יש לבצע מחקר מקצועי מקיף, ולא לשלוף מהמותן. המחקר צריך להקיף נושאים כמו כמות חיפושים חודשית, איתור כמות תוצאות לכל מילת מפתח וכדומה. בגדול, הרעיון הוא לבחור מילים בעלי תוצאה גבוהה, אבל לא מדי (מעל 100 בחודש), אבל שוב, רק אנשי מקצוע שחיים את תחום הקידום יידעו בדיוק מהי הבחירה הנכונה עבורכם, לכן חשוב להשקיע במציאת מקדם אתרים רציני.

ממשיכים לכלל חשוב במיוחד, שלא תמיד מתמלא במלואו – יצירת תוכן שיווקי בתדירות גבוהה. בעלי עסקים רבים מבצעים מגוון פעולות ראשוניות, אך לא מתחזקיםאת הקידום לאורך זמן. קידום נכון דורש פעולה שבועית אחת לפחות, ובעיקר יצירת תוכן שיווקי חדש, מקצועי, איכותי וכזה הכולל את מילות המפתח שלכם. באתר שבניתם ישנם מספר תגי מטהששם אתם יוצרים את התוכן. המרכזיים שבהם הם תג הכותרת ותג התיאור.

לגבי האתר שלכם, מומלץ בחום להכניס בלוג מקצועי לאתר שלכם ולחדש בו תכנים בעלי ערך מוסף אמיתי לפחות פעם בחודש. השתמשו במילות מפתח, קישורי עוגן והקפידו על תכנים איכותיים ומקוריים משלכם (אם אין ביניכם לבין כתיבה דבר וחצי דבר, ניתן לשכור שירותי כתיבה מקצועיים). הדבר יסייע לשיפור ושימור רמת העניין של גוגל באתר שלכם, ויגדיל את סיכוייכם להיצמד לצמרת התוצאות בחיפושים השונים.

טיפים נוספים לקידום יעיל לאורך זמן: פתחו חשבון ברשת החברתית של גוגל – גוגל פלוסוהיו שם פעילים במידת האפשר; אם טרם בניתם אתר, פלטפורמת האתרים וורלד פרסנחשבת לנוחה וידידותית למשתמש; אל תחששו לבצע שינויים, אך גם אל תהיו פזיזים ונמהרים לגביהם. מצאו את הנתיב הנכון לבחינת הפעולות שביצעתם ואלו שאתם עתידים לבצע; והכי חשוב – הכירו בכלי הנהדר הזה שעשוי לחולל שינויים מהותיים!