קידום אתרים

שיווק באינטרנט – למה העסק שלך חייב את זה?

שיווק באינטרנט

היום, אין ארגון שאין לו נוכחות באינטרנט. זה כבר גם הפך טריוויאלי, להקים אתר אינטרנט איכותי – גם אם זה כרוך בהשקעת כספים או זמן. אבל מה עם השיווק של אותם נכסים דיגיטליים שהקמתם בעמל?

שיווק באינטרנט הוא תחום נרחב, שכולל את כל ההיבטים העוסקים בהגדלת המכירות ו/או הפניות מהאתר. זה כולל: קידום אורגני, קידום ממומן, מיתוג, נוכחות ברשתות חברתיות, ועוד. העיקר – שכשמישהו מחפש אתכם, אתם תהיו שם, ובגדול.

במאמר הבא, נסביר למי כדאי לשקול שיווק באינטרנט, אילו ערוצים לשיווק כזה קיימים, ובעיקר – איך בוחרים את החברה שכדאי לעבוד איתה.

שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט – למי, מתי, וכמה?

אם יש לכם תקווה שהאינטרנט יביא אליכם פניות ולקוחות פוטנציאליים, אם האתר שלכם מייצג אתכם מהימנה, אם האתר שלכם “קבור” אי שם בתחתית תוצאות החיפוש האורגני בביטויי מפתח רלוונטיים ובעצם לא ממלא את התפקיד לשמו נועד – הגיע הזמן לשקול שיווק באינטרנט. התהליך, שיכול להיות מהיר או איטי, רחב היקף או מצומצם, באפיקים אורגניים או ממומנים – יגדיל את התנועה (ה – Traffic) לאתר, ידאג למתג את העסק שלכם גם מחוץ לאתר שלכם ולהזרים אליו גולשים, ובעיקר – יבנה תהליך חוזר של ביצוע פעולות ובדיקתן, שמטרתו להגדיל את היקפי המכירות שלכם.

שיווק באינטרנט הוא בדרך כלל ערוץ שיווקי שחשוב לשקול אותו, אם אתם משקיעים כבר בשיווק בכל ערוץ אחר – מומלץ ואולי אפילו חשוב (הלקוחות שלכם מצפים למצוא אתכם שם) לשקול ניהול מוכוון מכירות, רציני, מקצועי, של הנכסים הדיגיטליים שלכם. אולם היקפי ההשקעה (גם מבחינת שעות העבודה של המקדם וגם מבחינת התשלום החודשי שלכם) – חייבים להיות מתאימים למוצרים שאתם מוכרים, לשוק שאתם פועלים בו, ולציפיות הריאליות מתהליך הקידום, טווחי הזמנים בהם אנחנו מצפים להתחיל להרגיש תוצאות בשטח, וההחזר על ההשקעה (כלומר – השלב בו השיווק יהפוך רווחי וההכנסות שהוא ייצר יכסו את העלויות שלו).

גם בתהליך השיווק, כל הנחלים מובילים אל הים

זה לא משנה באיזה אפיק שיווק / פרסום / קידום תבחרו – השורה התחתונה היא שזה צריך לעבוד עבורכם. על כן, מומלץ לבחור משווק אתרים שיכול לבנות עבורכם אסטרטגיית קידום, כזו שתכיל התייחסויות להיבטים הללו:

  • קידום אורגני
  • קידום ממומן
  • מיתוג וניהול מוניטין
  • ניהול דפים עסקיים ברשתות חברתיות
  • קמפיינים ממומנים ברשתות חברתיות

לצד כל אלה, חייב להיות תהליך של היזון חוזר, של מחקר הנתונים של האתר ושיפור טקטיקות השיווק, על מנת להעצים את מה שעובד – ואולי לוותר, להפחית, או לעדכן – את ערוצי השיווק שלא נותנים תוצאות.

עכשיו שאלת השאלות – מי מוכשר מספיק כדי לשווק את העסק שלי באינטרנט?

זו שאלת השאלות, מפני שאתם מחפשים לא רק משווק אתרים מנוסה, מוכשר ומקצועי – אלא גם אחד שיוכל להבין באופן עמוק את טיב הפעילות שלכם בארגון, את “הראש” שלכם (למשל – איך אתם אוהבים להתנסח, מפני שהוא הולך לייצר הרבה מקטעי תוכן בשמכם), ואת החוזקות שלכם כארון.

בנוס, כל מי שעוסק בשיווק באינטרנט חייב לדאוג לאסטרטגייה איכותית לשיווק האתר, מבין הפלטפורמות השונות שדיברנו עליהן, ולבנות הצעת מחיר שהיא ריאלית לארגון, אם אתם מוכרים מוצרים זולים, והעסק הוא חדש או פועל מעט – לא הגיוני להציע לכם הצעה לקידום בהיקפים מטורפים, שתשאיר אתכם בלי כסף לסגור את החודש. לעומת זאת, אם אתם מנהלים ארגון מבוסס, מציעים שירותים לא זולים, או בעלי תקציב גבוה לשיווק – ניתן לזרז את תהליך השיווק או להשתמש בערוצים רבים יותר, על מנת להגיע רחוק יותר, מהר יותר.

איש שיווק באינטרנט שיבין בדיוק מה אתם צריכים, מה יהיו היקפי השיווק, ערוציו, והעלויות שלו כך שיתאימו לכם, ושידע לבדוק את האסטרטגיה שלו באופן קבוע מול נתוני האתר שלם – הוא איש השיווק המנצח שלכם.