קידום אתרים

קידום אתרים אורגני בגוגל – איך זה עובד ומהם היתרונות?

קידום אתרים מקצועי ויעיל

כאשר עוסקים בקידום אתרים מדובר לרוב על קידום אתרים אורגני בגוגל. אז מה זה בכלל קידום אתרים אורגני, איך זה עובד ומהם היתרונות של שיטת שיווק זו וכיצד היא תתרום בעתיד הקרוב לעסק שלכם – על כך ועוד, בפוסט הבא:

ההגדרה המקצועית של קידום אתרים אורגני בגוגל

המונח המקצועי של קידום אתרים אורגני בגוגל הוא SEO. כלומר Search Engine Optimization. בעברית פשוטה – התאמת אתר האינטרנטי למנוע החיפוש.

הקידום מבוסס על רעיון די בסיסי ופשוט: ככל שהמנוע יקדם אתכם במקום גבוה יותר, כך העסק שלכם ייחשף ליותר גולשים כלומר ליותר לקוחות פוטנציאליים. חשוב להבין שתוצאות החיפוש מתחלקות לשני חלקים בדף החיפוש. התוצאות שנמצאות בראשית ובצידי הדף הן תוצאות ממומנות, כלומר מישהו, לרוב בעל העסק שילם כסף כדי שהמודעה שלו תהיה שם. לעומתן התוצאות שמתחת לפרסומות הן התוצאות האורגניות.

רוצה לקהל הצעה לקידום אתרים? כל מה שצריך זה למלא כמה פרטים קטנים…

אלו הן תוצאות ״טבעיות״ אותן גוגל מדרגת בעצמה. מכיון וגוגל רואה את טובתו של הגולש, עבור רבים מהגולשים התוצאות האורגניות נחשבות לאמינות, איכותיות ורלוונטיות הרבה יותר בהתאם למה שהגולש חיפש וזו הסיבה שאחוז גבוה מהגולשים לוחצים דווקא על התוצאות האורגניות ולא על הממומנות.

אז איך זה בעצם עובד?

למעשה את הנוסחה המלאה והמדויקת לשיטת הקידום האורגני במנוע החיפוש גוגל, רק כמות מצומצמת מאוד של אנשים יודעת. הרעיון הוא לשמור לפחות את חלק מהמידע סגור, זאת בכדי שבאמת אותן תוצאות אורגניות יהיו איכותיות ולא יתחפשו לכאלה. גוגל קובעת פרמטרים מכל מיני סוגים. חלקם התנהגותיים (איך הגולש מתנהג בתוך הדף), חלקם טכניים (מהירות טעינה), חלקם עיצוביים (איך האתר נראה), חלקם חוויתיים (חווית משתמש) ולמעשה תפקידו של מקדם אתרים הוא לנסות ולהתקרב ככל הניתן למה שגוגל דורשת מאתר שנחשב לאיכותי, מהימן, מקצועי ונעים לגלישה מה שנקרא אינטואיטיבי.

חווית משתמש - קידום אתרים אורגני בגוגל

קודם כל הגולש

יש המון שיטות ודרכים שבאמצעותם ניתן לגרום לאתר מסוים ״להידחף״ קדימה לעמודים הראשונים של גוגל. כל השיטות הללו למעשה עומדות מאחורי רציונל מסוים שתמיד בא מתוך מחשבה על טובתו של הגולש. כל אותן שיטות מסייעות לנו להתאים את האתר שלנו לדרישות של מנוע החיפוש. תהליך זה נקרא בשפה האינטרנטית המקצועית – אופטימיזציה של אתר. חשוב לזכור שגוגל גם עושה שינויים אחת לתקופה ומוסיפה פרמטרים ועדכונים, זאת משום שמדובר בעולם דינמי שמשתנה כל הזמן ולכן יש לעשות התאמות לפי הצרכים המשתנים של הגולש.

הנה כמה פרמטרים שגוגל שמה עליהם דגש:

  1. מה התחום שבו האתר עוסק?.
  2. מי ״ממליץ״ על האתר שלנו?. המלצה = קישור.
  3. כיצד הגולש מתנהג באתר כשהוא נמצא בו?.
  4. ועוד…

אז למה לקדם את האתר שלכם בגוגל?

קידום אתרים בגוגל פועל על אסטרטגיית משיכה. בשונה משיטות פרסום אחרות כמו פלייר, מודעה בעיתון או בשלט חוצות, שיטת הקידום האורגני מתבססת על משיכת הלקוח ולא מראה בצורה ישירה את הפרסומת, הרי בסופו של דבר הגולש הוא זה שבא וחיפש את המידע הזה. אתם חושפים את המוצר או השירות שלכם רק למי שמחפש את אותו שירות ולא מניחים על דלת ביתו מגנט עם פרסומת. אתם למעשה רק עוזרים ללקוח לקבל את המידע, את השירות או את המוצר שבכל מקרה הוא מעוניין כלומר אתם עונים לו על צורך שקיים אצלו ורק צריכים לשכנע אותו מדוע כדאי לו לבחור דווקא בכם.

קידום אתרים בגוגל

לסיכום, אחרי שתהליך הקידום בגוגל צבר תאוצה והוכיח את עצמו שוב ושוב, בהחלט ניתן לומר שמדובר בכלי עוצמתי שיכול לסייע לכל עסק כמעט בכל תחום אם רק עושים אותו נכון ועל פי הכללים המדויקים של גוגל.