אינטרנט קידום אתרים

איך תמצאו מקדם אתרים רציני?

קידום אתרים מקצועי ויעיל

אם לא הגעתם לפי יומיים מכוכב אחר, ואם אתם בעליו של עסק עצמאי (או אולי אפילו כמה…), בוודאי כבר שמעתם על המושג קידום אתרים. יותר מזה: אפשר להעריך בזהירות שכבר יצא לכם ליצור אינטראקציה כזו או אחרת עם כמה וכמה מקדמים. כי התחום הזה, איך שלא נסתכל על כך, הוא די רווי.
במציאות כזו, החיפוש אחר מקדם אתרים עשוי להיות מתיש ואף כזה שיביא לחוויה לא טובה במיוחד. כדי שלכם זה לא יקרה, וכדי שתדעו איך למצוא מקדם אתרים רציני וטוב באמת, חשוב שתדעו מה צריך לברר בזמן החיפושים. כאן תמצאו כמה עקרונות בסיסיים ביותר, שיהפכו את החיים שלכם לפשוטים הרבה יותר.

המלצות או לא להיות

אמנם העיקרון הזה נכון לחיפוש אחר כל איש מקצוע כמעט, אך בעולם קידום האתרים הוא חשוב פי כמה: התייעצו עם אנשים שאתם מכירים וסומכים עליהם, כאלו שעבדו תקופה ארוכה (שנה לפחות) עם מקדם אתרים מסוים, או עדיין עובדים איתו. אם קיבלתם מהם המלצה טובה, עשיתם חצי מהעבודה.

הבטחות הן כמו אבק ברוח

ברוב המכריע של המקרים, הבטחות בעולם הקידום אינן שוות הרבה, מסיבה אחת פשוטה: הכול תלוי בגחמות, ברצונות ובדרך הפעולה של מנועי החיפוש. המקדמים מבצעים את עבודתם על הצד הטוב ביותר, במסגרת המגבלה הזו, ולכן הם לא יכולים להבטיח לכם הבטחות – בייחוד לא ספציפיות ומדויקות, כדוגמת ‘בתוך שלושה חודשים תעלו שישה שלבים בתוצאות החיפוש’. מקדם אתרים שנוהג כך, הוא מקדם אתרים לא רציני ולא מקצועי.

לדוגמאות יש כוח רב

אם הבטחות אינן שוות הרבה, הרי שדוגמאות הן כלי חשוב ואמין מאוד בכל הקשור לחיפוש אחר מקדם אתרים רציני: בקשו מהמקדם שמציע לכם את שירותיו דוגמאות לעבודות שעשה בעבר – איזה אתר קידם, כמה הוא עלה בדירוג התוצאות ועוד. לכל מקדם אמור להיות תיק פרויקטים שכזה, עבור כל לקוח שלו. אגב, מומלץ לברר אם המקדם יכול להציג לכם עבודה לדוגמה מתחום העיסוק שלכם. כך תדעו שהוא מבין ויודע כיצד לתפקד גם בעולמות הרלוונטיים לכם.

השקיפות היא המפתח להתנהלות נכונה

מקדם אתרים עושה הרבה פעולות שאתם, כבעלי עסק שאינם מגיעים מהתחום, לא תבינו לעומקן. במילים אחרות, הוא יכול להגיד לכם שהוא עשה המון, אך אם לא תקבלו מידע על כך ‘בשפה שלכם’, לא תדעו דבר ממה שנעשה. מקדם אתרים רציני הוא כזה שמתנהל מולכם בשקיפות, מעדכן אתכם בכל פרט ובכל פעולה ומסביר לכם בדיוק מה עשה בכל רגע.

אל תוותרו על סיכום חודשי

בעולם קידום האתרים נהוג מאוד להעביר ללקוח סיכום חודשי של הפעולות שנעשו לאורך החודש, כולל הדירוג בתוצאות החיפוש (מה שרבים מגדירים כ’מיקומים’) ועוד. חשוב מאוד לוודא שכך פועל גם המקדם המציע לכם את שירותיו, משום שמדובר במידע בעל ערך רב עבורכם. אגב, דו”ח חודשי אינו מספיק: אם מתברר לכם שאותו מקדם מעדכן רק בדו”ח החודשי ולא יותר – עליכם לחשוב על העניין שוב (בהמשך לסעיף הקודם…).

מילות מפתח הן לא (כל) המפתח

בעבר, ההתמקדות במילות המפתח הייתה הדבר החשוב ביותר בעולם קידום האתרים בכלל וקידום בגוגל בפרט. עם השנים – וגם בשל שינויים שביצעו מנועי החיפוש עצמם באלגוריתמים שלהם – מילות החיפוש הן לא הדבר המרכזי ביותר, אלא רק ‘עוד כלי’ לקידום האתר. גם תנועת הגולשים באתר, עומק המעורבות שלהם, יחס ההמרות וכדומה משפיעים על הקידום. מקדם שלא יודע את זה, או לא פועל בהתאם לתפיסה הזו, הוא לא מקדם אתרים רציני עם התחייבות לתוצאות.