אינטרנט

בחירת תוכן לאתר חדש

כתיבה וחווית משתמש

מזל טוב, החלטתם להקים אתר חדש ויש תקציב. מהר מאד יהיה צורך לספק תכנים לבונה האתר. בוני אתרים רבים נמצאים בקשר עם כותבי תוכן קבועים שעובדים איתם, כך שאין בעיה ואילו אחרים יציעו לכם להשיג תכנים בעצמכם. פה יש לכם 2 אפשרויות: לכתוב בעצמכם או לרכוש תוכן מכותב מקצועי.   בכל מקרה, עליכם לוודא שהתוכן שברשותכם מתאים הן מבחינת האפיון באתר, הן לגבי דרישות הכתיבה של גוגל וכן נטיית לבכם.

מבנה האתר

אחת השאלות הראשונות שישאל אתכם בונה האתרים זה לגבי מבנה האתר שברצונכם שיהיה לכם. דף בית זה חובה, דף אודות נמצא שם כמעט תמיד ונכון הדבר גם לגבי דף קשר ואילו החלק הטריקי זה דפי המוצר/שירות. קבלו את מפרט הדפים המקובל באתרים תדמיתיים וקטלוגיים:

  • דף בית – בחלק זה אין צורך בהרבה טקסט בדרך כלל, אך מה שכן יש חייב להיות ממש טוב. מדובר בעבודת קופירייטר מקצועית שלעיתים קרובות נופלת לידיו הלא מיומנות של כותב תכנים סטנדרטי וגרוע מכך בונה האתרים. משפטי מחץ קצרים, תקצירים מושכים לגבי שירותים ומבצעים, “אני מאמין” או חזון מרשים, אלה הדברים שמכניסים לאתר שלכם ג’וס ואישיות. קבלו מדריך עבור כתיבה שיווקית של שפיץ.
  • דף אודות – דף זה מושך לא מעט עניין ויש להשקיע בכתיבה טובה המאורגנת היטב. פה ימצא הסיפור האישי שלכם, של החברה/עסק וזאת לצד החזון והשירותים שאתם מציעים. אין מדובר ביומן שבו יהיו השתפכויות אלה דף תדמיתי מלוטש היטב. כתיבת דף אודות צריכה להיעשות על ידי קופירייטר.מקדם אתרים עם ניסיון
  • דפי שירות/מוצר – למרות הדחף להכניס דף מוצר בודד ולחסוך בכמה שקלים, כדאי לעשות מאמץ ולחלק את השירות שלכם לפחות לשלושה חלקים ושלכל אחד מהם יוקדש דף. כל דף שכזה יקבל תוכן איכותי שנכתב על ידי קופירייטר מיומן המבין בשיווק וכן את השירות/מוצר שאתם מוכרים.
  • בלוג/מאמרים – זה המקום שבו תוכלו להכניס תכנים אישיים או מקצועיים המציגים את היכולת והידע שלכם. כתיבת בלוג מקדמת אתכם במנועי החיפוש וכן מחזקת את המוניטין שלכם. כתיבת תכנים אלה יכולה להיעשות על ידי כל בעל יכולת כתיבה לרבות אתם או כותבי מאמרים.

פורמט הכתיבה האינטרנטי

למנועי החיפוש יש תיאבון בלתי נדלה לתוכן. הם מחפשים אותו בכדי לקטלג ולתייג אותו ובסופו של דבר להציג או וזאת על פי ערכו  “בעיניהם”. לכן תוכן נדרש להיכתב בפורמט מסוים וזאת בכדי לעזור למנועי החיפוש להעריך אותו נכון. הכנסת ביטויי מפתח לטקסט בריכוז סביר הינה מרכיב מרכזי בעניין. כמו כן יש חשיבות לכותרות וכותרות משנה. אך הכי חשוב זה עניין – מנועי החיפוש אוהבים תכנים פופולריים ולכן כדאי מאד שתכתבו היטב ותגרמו לגולשים לאהוב את התכנים שלכם.

כתיבה עם סגנון

בכדי לייחד ולהבדיל את עצמכם מהמתחרים שלכם עליכם לשמור על סגנון אישי. אז תשתדלו לא להיות סטנדרטיים, זה משעמם. בסופו של דבר אנשים רוצים קשר אנושי ושומרים נאמנות לאלה שמסוגלים להחזיר להם באותה מטבע. בהצלחה.