אינטרנט

שיווק באינטרנט לעסקים קטנים – 3 ערוצים פופולאריים

שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט הוא דבר חיוני לכל עסק שמעוניין לא רק לשרוד את השוק התחרותי של היום, אלא גם לשגשג ולהגיע אל אותה הצלחה בה הוא מעוניין. במאמר זה נספק לכם הקוראים מידע אודות שלושה ערוצי שיווק באינטרנט שיכולים לעזור גם לכם לשווק את העסק הקטן שלכם באופן היעיל ביותר ולהוביל אותו לאותה הצלחה בה אתם מעוניינים. הבה נתחיל..

מאפייני עסק קטן

הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא שעסק קטן שונה לגמרי מעסקים בינוניים וגדולים ולכן חשוב להתייחס אל המאפיינים שלו ולחשוב כיצד ניתן להשתמש בקיים על מנת לשווק את העסק בהצלחה באינטרנט. המאפיינים של עסקים קטנים בישראל הם תזרים מזומנים מצומצם (קרי, תקציב מצומצם למטרת שיווק באינטרנט), רוב העסקים הקטנים הוקמו על ידי יזמי אינטרנט והם גם אלו שמנהלים אותם, כלומר אותו אדם שהקים את העסק הוא גם זה שאחראי על כל הקשור אליו.

מאפיינים נוספים של העסק הם כמות קטנה של עובדים (במקרים רבים מדובר על עובד אחד או שניים), תשתיות מצומצמות של תקשורת ומחשוב ופעמים רבות גם חובת החזר הלוואות לבנק או לבית השקעות זה או אחר. כל אלו מובילים לכך שעסק קטן מוגבל מבחינה פיננסית בכל הקשור אל שיווק באינטרנט. נכון להיום שלושת הערוצים הפופולאריים ביותר לשיווק של עסקים קטנים באינטרנט הם אלו שמובילים לתוצאות פוריות. שלושת ערוצי השיווק כוללים פרסום בפייסבוק, קידום אתרים אורגני ופרסום בגוגל אדוורדס.

ערוצים לשיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט – מיישרים קו

טרם השכרת שירותיו של מומחה בתחום שיווק אינטרנט לעסקים קטנים או ההחלטה לבצע חלק מאותן פעולות שיווקיות בעצמכם, חשוב לבצע עבודת הכנה מקדימה. עבודת זו תהיה ברובה מנטאלית, שכן כל בעל עסק יצטרך לפנות זמן, להקציב חלק מכספי העסק לפעולות השיווק ולמחוק את אותן "פרות קדושות" בהן הוא האמין אודות שיווק באינטרנט של עסקים קטנים. שבירת מיתוסים אלו וההחלטה לנסות שיווק באינטרנט כפי שאנו ממליצים במאמר זה הכרחיים למען הצלחת השיווק. חלק מאותם דברים אותם יש לקחת בחשבון בעת שיווק באינטרנט הוא:

  • פרסום בפייסבוק אפקטיבי גם לקהל המבוגר– נכון להיום יש מבוגרים רבים (כולל גיל הזהב) שפותחים פרופיל בפייסבוק, משתפים בחוויות, משתמשים במדיה החברתית על מנת להכיר אנשים אחרים בגילם ומוצאים במדיה החברתית כל מיני קבוצות וכל מיני פעילויות. אם כך, הערוץ הראשון של השיווק באינטרנט לעסקים קטנים הוא פרסום בפייסבוק.
  • תמיד יש לבנות אתר לסלולאר– רוב האנשים מעיינים במידע ורוכשים כל מיני מוצרים ושירותים באמצעות הסלולאר שלהם. ההחלטה להימנע משיווק מבניית אתר אינטרנט סלולארי ושיווק בסלולאר משמע ההחלטה להימנע במכוון מקבוצה גדולה של צרכנים פוטנציאליים. למידע נוסף על עיצוב ובניית אתרים.
  • בונים אתר אינטרנט לבד– אמנם כיום יש כלים שונים באמצעותם ניתן לבנות אתר אינטרנט לבד ובהתאם לצמצם את ההוצאות של עלויות העסק, אך השאלה העומדת על הפרק היא: האם אתם באמת מעוניינים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם יזכרו את העסק שלכם כחובבני? וותרו על כך ושכרו את שירותיו של מומחה בתחום בניית אתרים.
  • שיווק טוב הוא שיווק שאת תוצאותיו ניתן לראות באופן מיידי– לא נכון! אמנם פרסום בגוגל adwards יוביל לכך שאנשים יראו את המודעה שלכם באופן מיידי, אך כאן מדובר על אפשרות שיווקית שעולה כסף ויעילה רק על מנת להעניק לכם תנופה להמשך. באם מדובר על אתר אינטרנט חדש של העסק רוב הסיכויים שמקדם האתרים יהיה מעוניין לקדם ועל ידי כך לשווק אותו כמה שיותר מהר ולכן הוא יחליט על פרסום בגוגל אדוורדס המשולב בפעולות קידום אתרים אורגני, אך באם מדובר על אתר קיים רוב הסיכויים שהדרך העיקרית לקדם אותו תהיה באמצעות קידום אתרים אורגני. למידע נוסף על קידום בגוגל.

קידום אתרים על ידי מקדם אתרים מקצועי

עסקים קטנים –  שיווק יעיל באינטרנט

נכון להיום שלושת ערוצי השיווק שהוכיחו את עצמם בכל הקשור אל שיווק באינטרנט לעסקים קטנים הם קידום אתרים אורגני, פרסום בגוגל אדוורדס Adwords ופרסום בפייסבוק. היתרונות של אלו באים לידי ביטוי בדברים הבאים:

  • קידום עסקים קטנים באמצעות קידום אתרים אורגני – אין זה סוד שנכון להיום כתשעים אחוזים מהעסקים משתמשים במנוע החיפוש של גוגל למטרת חיפוש מידע באינטרנט. מסיבה זו מרבית פעולות הקידום האורגני יעשו בהתאמה למנוע החיפוש של גוגל. קידום של אתר עסק קטן בשיטת הקידום האורגני יכלול תוכן איכותי ובה מילות מפתח פופולאריות לחיפושים הנדרשים, פעולות של החלפת קישורים עם אתרים אחרים, אופטימיזציה לעמודי האתר ועוד. קידום אתר עסק קטן באמצעות קידום בשיטה אורגנית יבטיח שהאתר יקודם לאורך זמן ודירוג המקום שלו ישתפר עם הזמן, דבר שיוביל תנועת מבקרים גדולה יותר אליו.
  • פרסום בפייסבוק – פרסום העסק הקטן בפייסבוק משמע פרסום מיידי לקהל יעד מוגדר מראש במחיר סביר. בהחלט דבר שמתאים לכל עסק קטן שמעוניין לפרסם את דבר היותו או שירותים חדשים אותו החליט לשווק.
  • AdWords– כאן מדובר על אחת משיטת השיווק היעילות ביותר של גוגל. היתרונות של שיטה זו באים לידי ביטוי בפרסום המיידי שלה ובכך שמודבר על פרסום ממוקד בהתאם לביטויים שנבחרו. כאן לא שורפים כסף..שיטת שיווק זו מאפשרת להתמקד רק בחיפושים הרלוונטיים לעסק והצגת המודעה הפרסומית בהתאם.

לסיכום, אם בעבר עסקים קטנים לא יכלו לשווק את עצמם ולפרסם את מוצריהם ושירותיהם כפי שהם רצו וזאת משום העלויות הגבוהות שנדרשו, כיום כל עסק קטן יכול לקדם את עצמו באינטרנט על ידי פעולות אורגניות, לפרסם את עצמו בפייסבוק במחיר סביר ולהעלות קמפיין שיווקי בהתאם לתקציב המתאים לעסק בגוגל אדוורדס. בהצלחה!